Ravensbos Prikbord

Welkom op het prikbord van Ravensbos. Dit is wat meer interactief dan het gastenboek. Je kunt hier vragen kwijt, opmerkingen en toezeggingen doen. Ook kun je reageren op het fotoarchief of suggesties doen voor de website, aankondigingen voor tentoonstellingen zoals in het Amerika museum, of gewoon even vertellen dat je een nieuwe wandelroute hebt gevonden in de omgeving van Valkenburg.

Forum: Ravensbos Prikbord
Start a New Topic 
   Board|Threaded
Author
Comment
Reunie nav boek "Met omtrekkende bewegingen" voorstel

Programma Reünie Ravensbos Hemelvaart 2010

De eerste Ravensbos reünie op Ravensbos zelf, staat in het teken van het boek van Jène van Moorsel “Met omtrekkende bewegingen” waarin hij gewag doet van de gang van een jongen tot priester in een veranderende wereld. Voor ex seminaristen zeker een must.
Op de cour hebben we een enorme tent gezet zodat we tegen onverwachte weerswisselingen bestand zijn.
‘s Middags zal Jomanda een van haar projecten ten behoeve van kinderen aan U voorstellen in de kapel. Het is niet de bedoeling dat het hele gebouw ter bezichtiging openstaat dat is te gevaarlijk. Wel kan de kapel die nu dienst doet als bedevaartsoord Maria Vrede bezichtigd worden.
De organisatie zou het prettig vinden als U zich van te voren aanmeldt en met hoeveel mensen U denkt te komen. Geef ook aan of U een rolstoel bedient of dat U bijvoorbeeld een diabetes patiënt bent.
Om alle kosten te dekken rekent de organisatie op 30 euro per persoon, die kunt U overmaken op rekeningnr: 123456789 tnv. De penningmeester ovv. Ravensbos2010.
Mensen die dit bedrag niet kunnen betalen kunnen hoeven dat niet te doen of maken een kleiner bedrag over. Mensen die meer kunnen betalen wordt zeker aangeraden dat te doen eea kan ook als schenking aangemerkt worden.
Voor parkeergelegenheid wordt gezorgd. De heer Rodiger stelt parkeerruimte ter beschikking aan de achterzijde van het klooster en we hebben een weiland voor de deur afgehuurd.
Mensen die absoluut willen komen maar niet kunnen, vanwege vervoersproblemen of anderszins wordt verzocht kontact op te nemen met de organisatie.
We hopen op een goede dag en dat velen na zoveel jaren elkaar kunnen weerzien.

11.00 aankomst
11.00 koffie en Limburgse vlaai
12.00 toespraken door Peter van Velzen en anderen…
13.00 Uitreiking van het Boek “Met omtrekkende bewegingen” aan Jène van Moorsel
13.15 Korte toelichting door Jène
15.00 Toelichting door Jomanda van project World Children in de kapel
18.00 einde

Gezorgd worden voor een hapje en een drankje.

U kunt direct in het bezit komen van het boek van Jène door betaling van 10 euro. Aan de ingang van de tent staat een aparte stand met boeken. U kunt het boek ook bestellen via de website van Peter: www.Ravensbos.nl.

De organisatie is in handen van: Voorzitter, penningmeester, en etc ………………………………..

De reünie wordt gesponsord door: Heineken, Bavaria en Gulpener. Meer sponsors zijn welkom.

Contact via:
Email:
Telefoon:
Website: www.Ravensbos.nl

Update 27 mei 2009

Om het gebeuren te laten slagen is een minimum aantal deelnemers noodzakelijk, ik denk dat we minimaal 50 personen moeten hebben anders staan de inspanningen niet meer in verhouding tot het geleverde. Als maximum zou je kunnen zeggen 150 dit ook weer ivm voorbereiding, grootte van de tent als dat doorgaat en stoelen tafels etc parkeergelegenheid.
Wel is het mogelijk als er heel veel aanmeldingen komen wat ik niet verwacht, dat we dan de schaal iets vergroten. Mits dit tijdig bekend is. Niet op het laatste moment alles nog even aanpassen.

Dus de deadline is mi 31 januari 2010 op basis van wat er dan aan aanmeldingen en betalingen binnen is wordt de reünie georganiseerd dan wel afgeblazen.

Misschien en ook wel toepasselijk is er dan een uitwijk naar Eylders in Amsterdam. Het is een schrijvers café en het laatste deel van Jènes boek heet Amsterdam, maar mi is het misschien een laatste kans om daadwerkelijk op Ravensbos afscheid te nemen, dus mijn voorkeur ligt zeker daar.

Jos van Neer brengt in of we de refter niet kunnen gebruiken. Dat is misschien een mogelijkheid ik zal proberen daar meer duidelijkheid over te krijgen. Echter ik vind zelf een tent meer symbolisch, het is dan een separatie van het gebouw, het is ook voorbij laten we dat niet vergeten, de beenderen van de overleden paters zijn er ook al niet meer. Maar goed in onze herinneringen leeft alles voort en als er daadwerkelijk een boek over deze periode komt dan is er mi genoeg aanleiding om ter plekke even stil te staan.

Ik heb de eerste gegevens over een tent binnen deze is wel wat groot uitgevallen voor 400 mensen zittend kost deze tent 1440 euro met een podium erbij van 6 bij 16 meter 480 euro en transport 85 euro. Deze is natuurlijk veel te groot de helft kan ook. Zal tzt een nieuwe offerte aanvragen. Opbouw moet je ook nog rekenen. Dan heb je alleen een tent. Verder hebben we dan nog nodig stoelen tafeltjes en geluidsinstallatie en voor de catering ook een aantal tafels. Catering heb ik wel contacten die ik kan aanspreken. Dan nog de Wc’s als die van het gebouw niet gebruikt kunnen worden en daar ga ik even van uit dan moet ook dat georganiseerd worden.

Ben wel zo realistisch als de refter nog goed te gebruiken is dan zal het dat gaan worden, dat kost ook veel minder en maakt het gebeuren eenvoudiger te realiseren. Maar een tent voelt beter voor mij laat ik dat erbij vermelden.

Email  
Update 3 - by jan sterenborg - Jun 4, 2009 5:07pm
Update 4 - by Jan Sterenborg - Jun 6, 2009 3:26pm
Update 5 - by Jan Sterenborg - Jun 7, 2009 8:22am
Update 6 - by Jan Sterenborg - Jun 7, 2009 2:49pm
Update 7 - by Jan Sterenborg - Jun 10, 2009 9:50am
Update 8 - by Jan Sterenborg - Jun 12, 2009 11:34am
Update 9 - by Jan Sterenborg - Jun 17, 2009 7:58am
Get your own FREE Forum today! 
Report Content ·  · Web Calendars   Free Blogs   Free Web Tools   Cheap Domains