Ravensbos Prikbord

Welkom op het prikbord van Ravensbos. Dit is wat meer interactief dan het gastenboek. Je kunt hier vragen kwijt, opmerkingen en toezeggingen doen. Ook kun je reageren op het fotoarchief of suggesties doen voor de website, aankondigingen voor tentoonstellingen zoals in het Amerika museum, of gewoon even vertellen dat je een nieuwe wandelroute hebt gevonden in de omgeving van Valkenburg.

Ravensbos Prikbord
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Reunie nav boek "Met omtrekkende bewegingen" voorstel

Update 2

Heb een brief aan Jomanda gestuurd die kwam vandaag terug met de mededeling dat ik me tot de heer Rödiger moet wenden. Die heb ik nu een email gestuurd en wacht even zijn reactie af.
Verder is nog niet duidelijk of het boek er echt komt, ik hoop natuurlijk van wel.

Update 3

Antwoord van Rödiger 4 juni 2009:

Dit is mogelijk, mits de betreffende ruimtes dan niet verhuurd zijn, graag zouden wij U willen uitnodigen om een en ander nader te bespreken. Feit blijft wel dat Jomanda al vanaf april niet meer in Ravensbos is, dus Uw agendapunt van 15 uur zal dan waarschijnlijk komen te vervallen. Huurprijs etc. kunnen we dan in een persoonlijk gesprek overeenkomen.

Als er meer zekerheid is zal ik afspraken gaan maken.

Update 4

Update 4 Stand 6 belangstellenden op de lijst nog zonder partners

Via Jo Rodiger werd ik verwezen naar Christiena Rodiger voor verdere afspraken.
Zij schrijft dat de refter en nog twee andere ruimtes beschikbaar zijn om mensen te ontvangen.
Ook voor catering kan gezorgd worden.
Op advies van Jos en Chris heb ik alvast de plannen doorgemailed naar de mensen waar ik nog een goed email adres van had 62 in totaal.
Sjaak Huismans heeft gereageerd en hij heeft connecties met tenten.
Gerard Bouwmeister heeft laten weten dat ivm zijn camping hij vrijwel zeker niet kan met Hemelvaart.
Dit is wel een punt voor de organisatie als meer mensen aangeven dat die dag ongunstig is dan moeten we een andere datum prikken.

Update 5

Update 5

Aanmeldingen 9 totaal 14 personen. Emailadressen 72

Verzekering afsluiten voor het geheel.

Bankrekening nummer openen? Aangevraagd bij de Triodos-bank.

Is er een penningmeester te vinden?

EHBO moeten we een paar mensen achter de hand hebben? Er komen behoorlijk wat 60 plussers.

Het is zeker ook de bedoeling dat andere schrijvers onder ons ook hun werk mee nemen en ter verkoop aanbieden. Ok het boek van Jène is de aanleiding maar er is meer.

Vrijwilligers. Als er ex-Ravensbossers zijn die zonen en dochters hebben die zich rond deze dag willen inzetten meldt dit . Er is altijd meer te doen dan je zo van te voren kunt inschatten.

Update 6

Het gaat misschien wat snel maar ik genereer nu even alles wat er in me opkomt dat is niet erg we hebben nu toch een natuurlijke rem voor de boeg de grote vakantie. In September moet het serieuzer worden.

Update 6

Er is natuurlijk meer dan alleen maar boeken dus als mensen andere werk willen meenemen bv schilderijen of grafisch werk of beelden of foto’s of …. lijkt mij dat een goed idee.
Het vraagt iets meer organisatie maar voor zo’n unieke dag moet dat toch kunnen.
Wel tijdig doorgeven wat het eea inhoudt we hebben dan misschien een tweede zaal nodig.
En de gangen kunnen misschien ook nog gebruikt worden.

Een stukje muziek is natuurlijk ook best aantrekkelijk
Ik herinner me ineens de zoon van de heer Jansen onze muziekleraar of was het zijn neefje die in de toneelzaal stond te zingen: wie schön bist du of iets dergelijks het was in ieder geval iets super romantisch. Het was geloof ik de eerste avond dat wij van vakantie weer terug waren op Ravensbos. Nee het was: Mein Mädchen ,mein Mädchen, ich liebe dich en dat voor priesterstudenten. Het werd ons allemaal niet gemakkelijk gemaakt. Kan ook nog een ander lied geweest zijn…..
Toen ich nog ein junkske waor von un jaor of drie da het …… life meegemaakt in de refter.
In het openlucht theater in Valkenburg Im weissen Rössl
Im weissen Rössl am Wolfgangsee da steht das Glück vor der Tür
...tritt ein und vergiss deine Sorgen!”
Sorry, ik laat me weer een beetje meeslepen.
Wim de Heer kende zo ontzettend veel liedjes bv over het bier iemand die de rijn af kwam zakken op een houtvlot en dan: maak je borst maar nat en zeg ons plechtig na leve de man die het bier uitvond van je hieperdepiephoera.. ome… heeft een Fordje opgedaan en daar reed hij mee als een vorst door de Jordaan….en ’s avonds om 10 uur is het uit met de pret en legt zijn vrouw de slinger onder het bed….rettettet Etc etc. Op een kangoeroe eiland…. Het cocktail trio ze zijn miljonair geworden met hun optredens en liedjes…. Ik heb het verkeerde vak gekozen… welk vak dan?? ssssssst

Update 7

Update 7

Gastenboek
Inhoud van het programma
Zoals eerder aangekondigd was er ruimte ingepland voor Jomanda om iets over de kinderprojecten te vertellen. Ik krijg daar geen contact over. Nou ja, er ligt materiaal in de gang en de kapel dus mensen die geïnteresseerd zijn kunnen er altijd kennis van nemen. Voorlopig schrap ik dit onderdeel en richten we de dag puur cultureel in met ex-Ravensbossers die iets te melden hebben het zij boeken, schilderijen, grafisch werk, beelden, foto’s en misschien zijn er zelfs mensen die iets willen laten horen. Laat het weten.
Centraal punt en ik hoop dat dat echt gerealiseerd gaat worden is het boek van Jène van Moorsel “Met omtrekkende bewegingen” omdat in dit boek het hele gebeuren van Ravensbos besproken en beschreven wordt.
Ik zal in September met een nieuw programma komen en daar in opgenomen wat mensen tegen die tijd al ingebracht hebben.

Update 8

Update 8

Nav gesprek met Peter van Velzen
Nagaan in hoeverre de betreffende gemeente toestemming moet geven voor een dergelijk evenement ivm brandweer eisen etc.
Ik ga de gemeente Valkenburg hierover e-mail sturen.

Banknummer tbv van de reünie is inmiddels bekend
Zie voor aanmelding en betaling:

http://www.devrijecultureleruimte.nl/Reunie.html

Update 9

Jène heeft na veel wikken en wegen besloten zijn boek “Met omtrekkende bewegingen”
niet officieel als boek uit te geven.
We moeten deze beslissing respecteren.
Voor de reünie verandert er nu in zoverre iets dat van het oorspronkelijke programma Jomanda en het boek verdwijnen.
Ik krijg steeds meer geluiden te horen dat Jomanda weg is van Ravensbos. Krijg het echter nog niet bevestigd.
Ik hoop wel dat Jène naar de reünie gaat komen met zijn dochters.
Er hebben zich al 4 mensen aangediend die een bijdrage aan deze dag willen leveren dus wat mij betreft is er geen belemmering om door te gaan.