Ravensbos Prikbord

Welkom op het prikbord van Ravensbos. Dit is wat meer interactief dan het gastenboek. Je kunt hier vragen kwijt, opmerkingen en toezeggingen doen. Ook kun je reageren op het fotoarchief of suggesties doen voor de website, aankondigingen voor tentoonstellingen zoals in het Amerika museum, of gewoon even vertellen dat je een nieuwe wandelroute hebt gevonden in de omgeving van Valkenburg.

Ravensbos Prikbord
Start a New Topic 
Author
Comment
Reunie Ravensbos Hemelvaart 2010

Update: 17 juni 2008
Voorlopig programma Reunie Ravensbos 2010 Hemelvaartsdag.

We maken van de reunie een culturele dag. Ravensbossers met eigen werk of dat nu boeken zijn, tekeningen, schilderijen, grafisch werk, foto's, beelden of eigen voordracht worden uitgenodigd zich te melden. Ook mensen die een eigen bedrijf of bedrijfje hebben zijn welkom. Houdt het echter beperkt.

11.00 Aankomst op Ravensbos
Koffie en thee met Limburgse vlaai
13.00 Lunch
14.00 Toespraken
14.30 Kennismaking met het werk van Ravensbossers
Borrel en hapje
17.00 Sluiting

Info:
http://www.devrijecultureleruimte.nl/Reunie.html

Update 10

Update 10

18 juni 2009: Adri de Wijs OMI bevestigt het vertrek van Jomanda, ze werkt en leeft nu in Canada. Jan Egelmeers bevestigt het ook.

Update 11

Update 11

Ben Annink schrijft:

Als, als als alles goed gaat ben ik van plan te komen. Je merkt: ik kan niet een jaar in de toekomst kijken. Bovendien ben ik dan de tachtig gepasseerd, dus EHBO-hulp is misschien nodig (geintje en toch niet. Je weet nooit of emoties op zo'n dag parten spelen.). Daarvoor moet je contact opnemen met het Rode Kruis in Valkenburg of Hulsberg. Deze leveren vaak EHBO' ers voor dit soort gelegenheden tegen een relatief kleine vergoeding of donatie.

Hans Perik schrijft:

Ik heb in mijn leven van 12 tot 19 jaar op Ravensbosch gezeten, daarna heb ik van mijn 23 jaar tot nu 60 jaar altijd gewerkt in internaatsverband in brede zin. Misschien is het aardig om in 10 minuten een referaat te geven over hoe dit zo komt, en wat de invloed van Ravensbosch op mijn leven is geweest. Ik ben directeur geweest van een instituut voor moeilijk opvoedbaren, een TBS kliniek en van twee verschillende instituten voor lichamelijk en verstandelijk gehandicapten. De ervaringen van Ravensbosch zijn deels mijn leidraad geweest. Denk erover, het is een ander vorm van creativiteit dan een schilderij of een pottenbakkersproduct, maar het heeft wel invloed gehad op veel mensenlevens.

Heb Hans opgenomen in de participantenlijst en hem gevraagd of hij misschien eea ook op papier kan zetten dan kunnen we zien of we een klein boekje kunnen samenstellen ivm de reünie.

Jos van Neer bevestigt ook het vertrek van Jomanda nav. een krantenartikel.

Update 12

Peter Crins schrijft:

Ik heb ooit filmrollen(16 mm) en een projector van Ravensbos gekregen.
Deze zijn in onze tijd vaak gedraaid door pater Lempens.
o.a. De Zwarte Zuster, toen een hit meen ik, en Noordpoolfilms.
Het lijkt me leuk om hier iets van op de reünie met een snorrende projector te draaien.
Dit moet wel technisch mogelijk zijn maar waar een wil is , is een weg.
Ik zelf heb het missieverhaal van pater Verspeek ,die 44 jaar bij de Eskimo's heeft geleefd, met een digitale camera in interview vorm,vastgelegd.
Dit was een van onze voorbeelden. c.q. helden met baard voor ons studenten op Ravensbos.
Hier zou ook iets van vertoond kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
Peter Crins destijds uit Swartbroek bij Weert.